Segueix-me a Instagram! Segueix-me a Facebook! Segueix-me a Twitter!

17/03/12 Natural Running Clinic. Primera impressió sabatilles Newton

Només entrar per la porta d'Esports Parra, en 2 minuts, ja tenia les Newton als peus, el model Stability Performance Trainer, les sento lleugeres, còmodes i una mica estranyes, pel balanceig que fa la seva amortiguació davantera.
En Roger, la persona que fa el clínic, ens fa una explicació senzilla del perquè de la seu disseny i les seves avantatges, no ens ven cap moto, explica que ajuda a no tenir lesions derivades de l'impacte de taló, doncs al canviar el tipus de trepitjada, aquests no es carreguen, que dóna un córrer més natural, que cal fer un període d'adaptació cap aquest tipus de calçat i ens fa veure la biomecànica de córrer.
Arriba la part pràctica, sortim a córrer, primers minuts, em sento estrany, el taló se m'està carregant, estic intentant córrer com ho faig amb unes sabatilles normals, canvi de xip, cos una mica endavant i a córrer a peu pla, en no res m'hi sento còmode, fem uns 2 quilòmetres suaus i parem per córrer descalços sobre terra i d'aquesta manera, fer sortir de manera intuïtiva, la postura i la manera correcta de córrer amb les Newton, em sorprèn, sense sabatilles, estic corrent exactament igual com ho he fet amb elles, realment donen una posició natural, recolzant el peu per la part mitja, en els metatars i no en el taló, tornem d'una tirada, per completar els meus primers 4   km amb unes Newton.
Al acabar, noto que els bessons han treballat, tinc la sensació, que podria córrer els 100km de Calella, que tinc d'aquí 14 dies, però en Roger, m'explica que el millor és fer una adaptació gradual, sense objectius a curt plaç que donin més pressa de la deguda.
Així, que hauran d'esperar uns dies, fins el mes de juny, en que acabo els principals objectius, que tinc a la vista, el que és segur, és que vull fer servir unes Newton, m'han donat molt bona impressió, des de principis d'any que dubtava si comprar-les, ara que les he provat, el dubte està en si començo amb el model d'asfalt o el de muntanya. 

Entrada relacionada:

Comentaris