Segueix-me a Instagram! Segueix-me a Facebook! Segueix-me a Twitter!

07/07/12 Entrenament per l'Isostar Desert Marathon arran de mar

Aprofitant que l'estada a Cervera, he anat a Llançà, per tornar fins a Portbou, resseguint més o menys el GR92, 25 km, en 5 hores, ràpid no és pot dir que hagi anat, ni en tenia cap intenció, volia condicions de cursa, calor, material, alimentació i hidratació.
Tirada semi llarga amb calor, inici a les 13:30, final a les 18:37, amb prop de 2.000 metres de desnivell acumulat, posant en pràctica l'estratègia del dia de la cursa, anar trotant, ara córrer suau, ara caminar, per fer-ho més real la motxilla, havia estat tot al matí al cotxe, l'aigua estava que s'evaporava, les barretes una mica desfetes i els gels calents, que és tal i com estaran el dia de la cursa, tot calent i mig fos.
La cursa en si, serà planera del tot, aquí el factor pujada, ha servit per augmentar la temperatura corporal i simular millor les condicions extremes de calor, tot i que no s'acosten ni de lluny al que em trobaré als Monegros, però és el que tenia a l'abast per entrenar.
És difícil pensar en un entorn desèrtic, gaudint de paratges tant encisadors, m'encanto cada dos per tres a contemplar-lo, al sortir de la vila de Cervera, enfilo cap al Puig de Cervera, vistes impressionants, és un dia clar, em poso mirant l'est i a la dreta hi tinc la Costa Brava i a l'esquerra la Costa Vermella, al anar-me encantat amb el paisatge i el que anava trobant, perdo el camí, així que baixo pel dret fins a Portbou, on vaig enfilant per arribar al Coll del Frare, per baixar a Colera i planejar fins a Llançà, per retornar a Portbou pel mateix camí.
Curiosament pels camins que transito, fora de poblacions, no trobo ningú, però les platges estan ben plenes que a la que bufa vent, em ve l'olor inconfusible de crema solar, passo per davant els xiringuitos, que em posen a prova amb el seu menjar, gelats i begudes fresques, veure el mar, mentre el cos es va banyant en suor, és dur, tinc ganes de deixar els trastos i nedar una estona, però no, aguanto la temptació.
Hidratació: el calcul és que hi ha avituallaments cada uns 13 km, amb 1 ampolla d'aigua de 1'5 L i 1 Isostar de 500, és a dir 4 L, per aquest entrenament, en porto uns 2,5 litres de beguda a la sortida i carrego 1'5 a Llançà, km 15, tot i la molta humitat, arribo bé de liquid,  no he parat de beure, em queda un 1/2 litre.
Alimentació: menjar cada hora, primera i segona hora, barreta, tercera entrepà pernil salat i a córrer després de menjar a les 16:30, el cos respon correctament, a la quarta hora barreta, l'estómac no es queixa.
Estic un pas més aprop de fer l'Isostar Desert Marathon, tinc la certesa, que serà tant dura, tant difícil, que segur que valdrà la pena.

Entrades relacionades:

Comentaris